Telefilem Luruh (TV2)

Telefilem Luruh (TV2)

Telefilem Luruh (TV2)

Jangan lupa saksikan telefilem Luruh yang akan bersiaran semula pada 6 November 2023, hari Isnin pada pukul 9.00 malam menerusi slot Drama On 2 di TV2 atau boleh juga tonton secara online di rtmklik.rtm.gov.my.

Telefilem yang pernah ditayangkan pada tahun 2022 ini merupakan arahan Hashim Rejab, penulisan skrip daripada K. Adlie dan diterbitkan oleh syarikat D'ayu Pictures Sdn. Bhd.

Tayangan Asal : 2022
Berisaran : Slot Drama On 2 di TV2
Tarikh : 6 November 2023 (Isnin)
Masa : 9.00 Malam
Penulis Skrip : K. Adlie
Pengarah : Hashim Rejab
Produksi : D'ayu Pictures Sdn. Bhd.

🎥 Tonton disini - Link 1 | Link 2

Barisan Pelakon

Antara barisan pelakon yang terlibat dalam telefilem ini ialah Neera Azizi, Hasnul Rahmat, Sherie Merlis, Edika Yusof, Amyza Aznan dan ramai lagi.

Watak Lakonan

  • Neera Azizi sebagai Sofea
  • Hasnul Rahmat sebagai Malek
  • Sherie Merlis sebagai Rabiah
  • Edika Yusof sebagai Faizal

Sinopsis Telefilem Luruh

Telefilem Luruh mengisahkan tentang kepincangan hubungan ibu bapa Sofea yang dalam peracangan untuk berpisah. Disebabkan itu, mereka sekeluarga pulang ke kampung untuk menguruskan harta pusaka.

Di kampung itu, Sofea berjumpa dengan pakcik Malek dan isterinya. Pertemuan itu, menganggu perasaan Faizal, bapa Sofea. Ada rahsia yang disembunyikan oleh Faizal dari pengetahuan isterinya beserta anaknya, Sofea.

Sofea rupanya adalah anak kandung kepada Malek dan Rabiah yang telah diserahkann oleh Malek kerana memerlukan wang demi menyelamatkan isterinya satu ketika dahulu.

Telefilem Luruh (TV2)

Post a Comment

0 Comments