Telefilem Jagakan Dia Di TV1

Telefilem Jagakan Dia Di TV1

Kita semua sudah pasti pernah merasai bagaimana rasa perit dan susahnya hidup ketika pandemik berlaku termasuk di dalam negara kita sendiri.

Kali ini, RTM bawakan sebuah naskah yang berkisarkan tentang keadaan ketika keadaan pandemik menerusi telefilem Jagakan Dia yang ditayangkan di TV1.

{tocify} $title={Table of Contents}

Telefilem Jagakan Dia Di TV1

Sinopsis Telefilem Jagakan Dia

Telefilem Jagakan Dia mengisahkan tentang Dr. Ramdan yang positif Covid-19. Sebelum itu dia telah singgah ke rumah ibunya dan pada masa yang sama jiran-jirannya datang mengunjungi rumah.I bu, isteri dan anak Dr. Ramdan turut dijangkiti.

Barisan Pelakon

Berikut merupakan barisan pelakon yang terlibat dalam telemovie ini seperti Fahrin Ahmad, Afifah Nasir, Norlia Ghani, Ady Fakaruddin, Dottie, Badrul Muhayat, Fadhil Dhani, Melissa Wafa dan ramai lagi.

Watak Lakonan

  • Fahrin Ahmad sebagai Dr. Ramdan
  • Afifah Nasir sebagai Elina
  • Norlia Ghani sebagai Puan Asiah
  • Dottie sebagai Kak Pah
  • Badrul Muhayat sebagai Yazid
  • Fadhil Dhani sebagai Ustaz Abu Bakar

Produksi & Pengarah

Telefilem ini merupakan terbitan syarikat produksi Empire Waffi Sdn. Bhd., diarhakan oleh Haizul Anafer Ali dengan nukilan skrip daripada Zarihah Hassan.

Waktu Bersiaran

Jadi jangan lupa untuk saksikan telefilem Jagakan Dia yang akan bersiaran pada 20 Januari 2024, hari Sabtu, pukul 9.00 malam menerusi slot Panggung RTM di TV1 dan online RTM Klik

Info Penuh Telefilem

Tayangan : Slot Panggung RTM di TV1
Tarikh : 20 Januari 2024 (Sabtu)
Masa : 9.00 Malam
Penulis Skrip : Zarihah Hassan
Pengarah : Haizul Anafer Ali
Produksi : Empire Waffi Sdn. Bhd.

Post a Comment

0 Comments