Filem Biko

Filem Biko

Filem Biko

Saksikan filem BIKO yang akan ditayangkan mulai 13 Oktober 2022, hari Khamis serentak di pawagam seluruh Malaysia. Boleh mula dapatakan tiket wayang anda sekarang.

Tayangan : Pawagam
Tarikh : Mulai 13 Oktober 2022 (Khamis)
Lakon Layar : Pouvin & Tommy Loh
Pengarah : Teng Bee
Produksi : Multimedia Film Productions Sdn. Bhd.

🎫 Dapatkan Tiket Wayang Murah Disini 

Barisan Pelakon

Antara barisan pelakon yang terlibat dalam filem ini ialah Azrel Ismail, Syed Irfan, Sara Ali, Baby Shima, Josiah Hogan dan ramai lagi.

Watak Lakonan

  • Azrel Ismail sebagai Izwan
  • Syed Irfan sebagai Biko
  • Sara Ali sebagai Sherry
  • Baby Shima sebagai Sara
  • Josiah Hogan sebagai Amir

OST Filem

Lagu : Cinta Dirimu
Penyanyi : Baby Shima
Komposer : Teng Bee
Penulis Lirik : Teng Bee

Sinopsis Filem Biko

Filem Biko mengisahkan tentang seorang bapa tunggal iaitu Izwan yang telah lama mengimpikan kehidupan yang selesa untuk anaknya, Biko.

Sebagai seorang pemandu lori, Izwan berusaha untuk membeli sebuah rumah namun setelah ditipu seorang broker, impian memiliki rumah kini tertangguh.

Keadaan jadi semakin rumit apabila mereka telah dihalau keluar daripada rumah sewa mereka kerana gagal membayar sewa. Kerana kesimpitan wang, Izwan dan Biko terpaksa menetap di dalam lori.

Sherry, rakan baik Izwan serta ibu angkat Biko, membawa Biko ke uji bakat penggambaran muzik video penyanyi popular antarabangsa, Sara.

Tanpa diketahui oleh orang lain, Izwan dan Sara mempunyai kisah silam bersama sehingga mencetukan pelbagai konflik dalam hidupnya.

Filem Biko

Filem Biko

Post a Comment

0 Comments