Filem Renjana Di Astro First

Filem Renjana Di Astro First

Filem Renjana Di Astro First

Saksikan filem Renjana yang membawakan latar belakang klasik 90-an dengan menampilkan pelakon-pelakon hebat seperti Nabila Huda, Saharul Ridzwan, Fauzi Nawawi, Aida Aris dan ramai lagi yang akan bersiaran pada 17 Mac 2022 hanya di Pawagam Rumah Anda, Astro First.

Tayangan : Astro First 480
Tarikh : 17 Mac 2022
Pengarah : Pali Yahya
Penulis Skrip : Adza Emie
Produksi : Mache All Star United Sdn. Bhd.

Pelakon

Filem Renjana menampilkan pelakon-pelakon popular seperti Nabila Huda, Saharul Ridzwan, Fauzi Nawawi, Aida Aris, Hasnul Rahmat, Nadia Aqilah, Zamarul Hisham, Kodi Rasheed, Sefik Khair, Emma Latah, Kamal Bakar, Ainin Batrisya dan ramai lagi.

Sinopsis Filem Renjana

Pada tahun 1907, seorang guru muda dari Penang, Che Aminah tiba di Kedah. Berpengatuhaun luas, Che Minah telah dikritik dan dianggap terlalu kearah ‘kebaratan’ oleh penduduk kampung apabila dia berjumpa dan mengajak ibu bapa untuk menghantar anak-anak mereka ke sekolahnya.

Pada awalnya, hanya 5 pelajar perempuan sahaja yang bersekolah di Sekolah Jawi & Al-Quran, tetapi tekadnya untuk melihat lebih ramai anak bangsa untuk mendaftar di sekolah tersebut.

Che Aminah telah melakar sejarh apabila menjadi guru pertama untuk sekolah perempuan tersebut dan percaya dia akan menjadi sebahagian daripada tunjang penting Malaya.

Filem Renjana Di Astro First

Filem Renjana Di Astro First

Post a Comment

0 Comments