Drama Seribu Nina Di Viu (Siri Original)

Drama Seribu Nina Di Viu (Siri Original)

Drama Seribu Nina Di Viu

Saksikan drama viu original, SERIBU NINA yang akan bersiaran mulai 19 Mei 2022, setiap hari Khamis secara ekslusif di aplikasi Viu atau di laman web www.viu.com yang tersedia secara percuma.

Episod : 10
Tayangan : Viu Original di Viu
Tarikh : Mulai 19 Mei 2022 (Khamis)
Pengarah : Umi Salwana Omar
Penulis Skrip : Nazri Vovinski & Azhar Amirulhisyam
Produksi : Infinitus Ventures Sdn. Bhd.

Barisan Pelakon

Antara barisan pelakon yang terlibat dalam drama siri ini ialah Adriana Adnan, Syafiq Kyle, Marsha Milan, Fahmy Reza, Nadia Aqilah, Chelsia Ng, Adlin Aman Ramlie, Saidi Sabri, Riezman Khuzaimi, Zain Hamid, Fahmy Reza dan ramai lagi.

Watak Lakonan

  • Adriana Adnan sebagai Nina
  • Syafiq Kyle sebagai Amar
  • Nadia Aqilah sebagai Yati
  • Chelsia Ng sebagai Ann

Sinopsis Drama Seribu Nina

Drama Seribu Nina mengisahkan Amar, seorang pensyarah sejarah tegar yang terfikir dua kali untuk berkahwin dengan teman wanitanya yang berjiwa bebas yang bertentangan dengan Nina.

Dia tidak menyedari bahawa dia akan kehilangannya – dan sebaliknya memperoleh versi dirinya yang lain apabila Nina tersedut ke dalam satu daripada seribu alam yang selari.

Amar kini mesti memulakan perjalanan interdimensi untuk mencarinya, di mana dia menemui pelbagai versi Nina; ada yang gila, ada yang pembunuh dan ada yang lebih sempurna daripada 'Nina sebenar'.

Pengembaraan Amar menjadi satu perjalanan untuk menyedari bahawa Nina yang dikenalinya sememangnya Nina yang dicintainya. Tetapi dia mesti terlebih dahulu menjalani usaha yang berbahaya (kadangkala lawak) untuk mencarinya.

Drama Seribu Nina Di Viu

Drama Seribu Nina Di Viu

Drama Seribu Nina Di Viu

Post a Comment

0 Comments