Drama Dongibab Di eGG Network

Drama Dongibab Di eGG Network

Drama Dongibab Di eGG Network

Saksikan drama bersiri Dogibab yang menampilkan barisan gamers atau streamers seperti Uncle Dyy, FattahZie Gaming, Daddy Hood, Jaasuzuran dan Ellya Keesha

Tayangan : eGG Network (800)
Episod : 6
Tarikh : Bermula 24 hingga 29 Januari 2022
Waktu : 9.30 Malam
Pengarah : Ken Kin & Chin Yew
Produksi : Earth Production Sdn. Bhd.

Pelakon & Watak

Antara pelakon dalam drama bersiri ini adalah Uncle Dyy, FattahZie Gaming, Daddy Hood, Jaasuzuran, Ellya Keesha dan ramai lagi

  • Uncle Dyy sebagai Fatah
  • FattahZie Gaming sebagai Lukeman
  • Daddy Hood sebagai Mr. Canto
  • Jaasuzuran sebagai Juno
  • Ellya Keesha sebagai Lilian

Sinopsis Drama Dongibab

Drama Dongibab mengisahkan tentang anak mudah, Fatah yang mengambil alih tugas menjaga cybercafe milik ayahnya yang berada di sebuah bandar kecil bernama Bandar Selipi.

Namun begitu, kawan baiknya, Lukeman merasakan perniagaan cyber cafe nya tiada harapan untuk dibangunkan di sebuah kawasan bandar kecil. Pasti tak ramai yang akan datang.

Dalam pada itu, bas yang dinaiki Lilian bersama sekumpulan rakan ‘gamers’ terkandas di kawasan perumahan Fatah. Disebabkan tiada sambungan internet di telefon bimbit, Lilian dan rakan-rakan perlu menggunakan internet yang ada di kafe siber Fatah.

Dengan dugaan dan cabaran yang perlu dihadapi, Lilian tidak berputus asa dan nekad untuk memastikan festival ‘gaming’ anjurannya berjaya diadakan, walaupun jika ia perlu dibuat di bandar kecil!

Lilian mendapat sokongan dari pemain video game terkemuka, Mr. Canto, namun begitu, Juno berharap usaha Lilian gagal dan tidak berjaya dilaksanakan.

Drama Dongibab Di eGG Network

Post a Comment

0 Comments