Drama Bukan Syurga Pilihan (Astro Prima)

Drama Bukan Syurga Pilihan (Astro Prima)

Drama Bukan Syurga Pilihan (Astro Prima)

Sempena tahun baru, saksikan drama Bukan Syurga Pilihan yang akan bersiaran mulai 2 Januari 2023, setiap hari Isnin hingga Jumaat, pada pukul 6.00 petang menerusi slot Tiara di Astro Prima 105 atau boleh juga tonton secara online di Astro Go.

Bukan Syurga Pilihan merupakan naskah adaptasi novel 'Gantung' karya AH Clans dimana akan bersiaran bagi menggantikan Jesnita yang telah tamat pada 30 Disember yang lalu.

Episod : 40
Tayangan : Slot Tiara di Astro Prima 105
Tarikh : Mulai 2 Januari 2023 (Isnin - Jumaat)
Masa : 6.00 Petang
Pengarah : Ungku Ismail Aziz
Produksi : MIG Production Sdn. Bhd.

Tonton drama Bukan Syurga Pilihan disini
Link 1 | Link 2

Barisan Pelakon

Antara barisan pelakon yang terlibat dalam telefilem ini ialah Ungku Ismail Aziz, Nadiya Nisaa, Azizah Mahzan, Fezrol Khan, Aishah Ilias, Fathil Dani, Ady Mohammad, Zarina Zainoordin, Nasz Sally, Mardiana Alwi dan ramai lagi

Watak Lakonan

  • Nadiya Nisaa sebagai Tihani
  • Ungku Ismail Aziz sebagai Megat Ariff
  • Fezrul Khan sebagai Zaid
  • Aishah Ilias sebagai Puteri Sofea
  • Azizah Mahzan sebagai Dato' Ilya
  • Mardiana Alwi sebagai Syahrini

OST Drama

Lagu Tema : Tersakiti
Penyanyi : Fai Ramli
Komposer : Archie Nasution
Produksi : KRU Music

Sinopsis Drama Bukan Syurga Pilihan

Drama Bukan Syurga Pilihan mengisahakn tentang kehidupana Tihani yang sedang hangat dilamun cinta bersama Zaid yang mana dia menjanjikan bahagia buat selamanya.

Janji manis ini dimungkiri apabila Zaid yang rupanya seorang kaki pukul melafazkan talak tiga kepada Tihani ketika mereka sedang gaduh.

Tihani kemudian didatangi Megat Ariff yang ingin meminangnya, tanpa mengetahui yang megat Ariff juga sedang melarikan diri daripada dikahwinkan dengan Sofea iaitu gadis pilihan ibunya iaitu Dato' Ilya.

Perkahwinan yang pada awalnya tiada apa-apa makna, kemudian dihadiri perasan cinta. Namun malang buat Tihani kerana perkahwinan kedua ini juga turut dipenuhi onak duri apabila mereka diganggu oleh Zaid dan Sofea yang merancang untuk menjatuhkan Tihani dengan pelbagai khianat.

Dalam mengejar kebahagiaan dalam hubungan perkahwinannya, Tihani sekali lagi terperangkap dalam kehidupan yang lebih sengsara apabila suaminya, Megat Ariff sendiri mempercayai fitnah mengenainya dan berubah menjadi kasar.

Drama Bukan Syurga Pilihan (Astro Prima)

Drama Bukan Syurga Pilihan (Astro Prima)

Post a Comment

0 Comments