Telefilem Dania Di TV3

Telefilem Dania Di TV3

Telefilem Dania Di TV3

Saksikan telefilem DANIA yang akan bersiaran semula pada 20 April 2024, hari Sabtu, pukul 10.00 malam menerusi slot Cerekarama di TV3 atau boleh strim secara online di laman web www.tonton.com.my

Telefilem yang pernah ditayangkan pada tahun 2022 ini merupakan terbitan syarikat produksi Global Station Sdn. Bhd., diarahkan oleh Eyra Rahman dengan nukilan skrip daripada Eenaz Mokhtar.

Tayangan Asal : 2022
Bersiaran : Slot Cerekapilihan di TV3
Tarikh : 20 April 2024 (Sabtu)
Masa : 10.00 Malam
Skrip : Eenaz Mokhtar
Pengarah : Eyra Rahman
Produksi : Global Station Sdn. Bhd.

Barisan Pelakon

Antara barisan pelakon yang terlibat dalam telefilem ini ialah Aedy Ashraf, Puteri Balqis, Fezrul Khan, Aida Aris, Nafiez Zaidi, Wafariena Roslan, Qistina Khalid dan ramai lagi.

  • Puteri Balqis sebagai Dania
  • Aedy Ashraf sebagai Luman
  • Fezrul Khan sebagai Cikgu Bahar
  • Aida Aris sebagai Aida
  • Nafiez Zaidi sebagai Akif
  • Wafariena Roslan sebagai Peguam
  • Qistina Khalid sebagai Sarimah
  • Gambit Saifullah sebagai Cikgu Adnan

Sinopsis Telefilem Dania

Telefilem Dania mengisahkan tentang watak utama Dania iaitu seorang remaja yang menyendiri dan rakan sekelasnya kelihatan sentiasa mengelak dari mendekatinya di sekolah. Abangnya Luqman, bimbang dia akan menjadi anti-sosial.

Dania mula berkawan dengan seniornya Sarimah. Sarimah menjaga Dania dengan baik sehingga menyebabkan Dania selesa dan percaya dengan dia. Sarimah memperkenalkan Dania kepada Cikgu Bahar untuk tuisyen percuma.

Semuanya berjalan dengan lancar sehinggalah Bahar mengambil kesempatan ke atas Dania dan merogolnya. Geram dan malu, Dania mengalami kemurungan berikutan kejadian itu.

Luqman hanya mengetahuinya setelah banyak menyoal apabila dia perasan sesuatu tidak kena pada Dania. Bahar kemudian ditangkap tetapi kes digugurkan. Ikuti Dania dan Luqman dalam kempen dan perjuangan yang panjang untuk menegakkan kebenaran.

Telefilem Dania Di TV3

Telefilem Dania Di TV3

Post a Comment

0 Comments